2015. 11. 17.

Nincs pénz

Kivagyok már ezzel a melóval, hogy éhbérért gürizzek! Mások milyen pénzeket kapnak, nekem meg basznak megfizetni a munkámat. Hát, hogy lehet ennyiből megélni? Elmennék gyárba három műszakba, még akkor is többet keresnék, még szabadidőm is több lenne. Három nap meló, három nap otthon. Mindent el tudnék intézni. Sokkal jobb. Mert ez így nem jó semmire. Semmire nincs pénz. Itt ülsz egész nap a semmiért. Ez a faszom telefon is... Állandóan lefagy. Oszt' 120.000 volt. Ennyit ér. Most vehetek másikat. Miből? Mikor semmire nincs pénz. Mondjuk most akciós. 140-ről 110-re. Na, majd fizukor... Ha marad annyi. Mert mindig elmegy mindenre a pénz. Csak arra nincs, amiére kéne. Nem lehet kijönni ennyiből. Alig várom, hogy leketyegjen a tévé részlete is. Azok is állandóan hívogatnak, hogy ilyen kedvezmény, olyan kedvezmény. Persze hitelre. Azt hiszik ezek, van nekem arra pénzem? Nincs.

Komolyan mondom, nem tudom, a volán is mit képzel már magáról! Ócska, szar buszok, szar menetrend, és ezért fizessek ki havonta 7000 forintot. Ezért! Álljak ott hóban-fagyban, mire odaér. Járnék én kocsival dolgozni, de hát, nincs pénz. Mondjuk épp néztem egyet. Nem drága. Igaz, 2400 köbcenti, de nem eszik sokat. Neten írták. Öt liter. Az semmi. Városban kicsit több, de ésszel kell használni. Japán. Japánt kell venni, a többi szar. Német? Az sokat eszik. Francia? Hagyjad már! Nem olyan drága a japánba az alkatrész. Meg ez nem romlik el. Nem annyit. De a szerviz is átverés. Tudom én, mi megy ott, sógorom mondta. Úgy átbasszák az embert a pénzéért, csak lesel. Na, mindegy. Ha jobban kiszámolom, olcsóbb, mint a bérlet. Havi 7-ből megvan a benzin. Simán! Csak kell rá műszaki. Az is egy lehúzás. Milyen drága már, oszt' nem is csinálnak vele semmit. Azt hiszik ezek, az embernek mindenre van pénze. Mikor lassan enni sincs mit. Benzint is hova felemelik már... Szerdától 9 forint. Menjenek már a picsába! Pedig autóval jobb lenne. Az háztól-házig visz. Nem úgy, mint az a szar busz. Aztán már egy jegy is mi drága! Biciklivel kéne járni, mer' én ennyit nem adok ki bérletért. Minek? Csak munkába járok vele. Lehúzás!

Nyaralni? Hova mennénk? Miből? Járdaszigetek esetleg... Nincs erre az embernek pénze, hogy nyaralgassanak világba. De hát, mire van itt? Semmire. Mi lesz itt ennyiből, hallod... Hazamegyek anyámékhoz, az is mennyi pénz! Még vonattal is. Nemhogy kocsival. Áááh, nem! Néztünk ilyen külföldi szállást. Félpanzió. De hát, nem a mi pénztárcánkhoz szabták azt. Csak a repülő 15, az kettőnknek már 30. Nem futja. Pedig mennénk. De nincs pénz. Mondjuk azon izéltem, ha kocsival kimennénk... Akár abban aludni is lehet. Meg ugye nem kell kaja. Csinálunk szendvicset. Hát, mennyit elkérnek kint egy étteremben, mit gondolsz? Sokat. Kurva drágák ezek. Mindegy, idén sem megyünk sehová. Csak itt a közelben. Wellness hétvége. Elég az. De még ez sem biztos. Pénztől függ. Mondjuk már egyet lefoglaltunk. De az meg csak három nap. Ilyen négy csillagos izé. Jó az. Elég az. Annyi belefér, többit majd, ha fizetésemelés lesz. Haha! Addig meg ez van.

Tegnap is úgy felhúztam magam a boltban. Venni akartam egy joghurtot, tudod, csak így reggelire, hogy ne legyek éhen egész nap. És akkor 100 forint. Egy olyan kis szar! Meg egy flakon vizet vettem, az is 100 forint. Érted? Egy flakon víz. Oszt' az csak víz. Nem kóla meg izé. Víz. Más meg mekizget. Aztán még csak jól sem laksz vele. Az is milyen méregdrága. Egy kis vacak hambi. És még szar is. Meg káros. Mérgező. Na, mindegy. Ezek a multik kicsinálják az embert. Úgy kihúzzák az ember zsebéből a pénzt, hogy csak na. Azt hiszik, itt mindenki milliomos. Hogy itt mindenkinek van 400 forintja 1 liter olajra. Van, akinek 200 forint sincs. Meg 100. Gyereknek is vettem egy csokit. Nem is a drágábbik fajtából, érted, akciós volt a Milka. Azt' az is 300 forint! Hallod, felbontja, öt perc múlva semmi nincs belőle, csak a papír! De nem sajnálom én tőle, nehogy azt hidd! Hadd egye! Csak hát, 300 forint egy csokiért. Meg akkor ugye mindig kell valami otthonra is. Mosószer? Az is már olyan horror áron van. Doboz cigi is egy ezres. Az olcsóbbik, nem is a drága.  Nem tudok kijönni a boltból 5000 alatt. Őrület! Mondom neked, pár éve mindenből meg tudtam venni a jobb minőségűt. Most meg alig várom a fizetést. Mert mire mindent megveszek, nincs belőle semmi hó végére. És akkor meg sem tudok venni mindent. Csak ami nagyon szükséges. Múltkor is kimentünk a Metróba. Csak pár apróságért. Csak ami épp kellett otthonra. Tej, liszt, rizs, ilyenek. Oszt' 30.000 forint. Jó, na! Hohes C, és? Néha nekem is jár. Meg kell télre a vitamin. Jaj, Karácsony sem tudom, hogy lesz megoldva. Ma még boltba is kell menni. Ahj! Mindig kell valami. Még ha lenne rá pénz. De nincs.

Ezek a bankok is. Kapom az SMS-t, ha kell, ha nem, hogy ilyen díj meg olyan díj... Megszüntetem a francba! Nem kell nekem folyószámla. Férjemnek is mondtam, szüntesse megfele. Engem nem érdekel. Ezek is csak bezsebelik a pénzt. A semmiért. Mert miért? Azért fizessek, mert használom a kártyát? Arra van, nem? Máshogy hogy jussak a pénzemhez? Na, mindegy. Megmondom én a főnöknek, adja kézbe a zsozsót. Nem kell itt utalgatni. Amúgy is késve kapom meg. Más már rég megkapta a pénzét, nekem még sehol. Ez is a bank miatt van, bazdmeg! Más banknál még aznap megkapod, amikor utalnak. Itt meg? Egy-két nap. De ez volt olcsó. Volt ilyen kedvezmény, hogy most elengedik a kezelési költséget. Ez sokkal jobb, mint a többi, nekem hidd el! Olcsóbb. Azért jobb. ATM? Hát, egy van. De én felveszem egyben. Tőlem nem fogják kicsalni a pénzt. Leveszem mindet egyben. Akkor nincs miből levonni. Haha! Nincs erre még pluszban nekem, hogy felvételért fizessek. Ezek is azt hiszik, mindenre van. Pedig mire van? Semmire.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése